Dag Fyra

Den fjärde dagen. Fredag. Och prognosen visar på värme och sol. Då det här troligen skulle bli den enda soliga dagen under resan hade vi planerat en tur ut till skärgården. Badkläderna packades ned då vi var sugna på ett dopp eller två i havet när vi väl var framme. Tog en skärgårdsbåt till Hönö kl 10 och var framme på ön vid 11. Flera av öarna sitter ihop med broar så det första vi gjorde var att hyra en cykel så vi kunde hinna med att se så mycket som möjligt under dagen. Vi satte igång och cykla och cyklade uppåt utan egentligen ett riktigt mål, utan cyklade bara för att se var vi skulle hamna. Det slutade med att vi cyklaste till den nordligaste ön dit vi kunde komma och hamnade på ett ställe som hette Restaurang Hälsö Brygga där jag tog mig ett glas vin och Felix en öl (det är ju ändå semester). Cyklade därefter längst norrut på ön innan vi vände.

Under dryckespausen bestämde vi oss för att ta oss ett dopp på vardera ö som vi cyklar igenom så på vägen tillbaka satte vi oss iväg mot badplats nummer ett. Därefter badplats nummer två på Öckerö innan vi besökte Öckerö hamncafe för en lunch (köpte deras räkmackor som var suupergoa.) Blev ett besviket besök på den tilltänkta badplatsen på Öckerö då det var uppsatt lappar om att platsen var avstängt för bad. Så vi hoppade på upp på cyklarna igen och cyklade til sista ön Hönö där vi istället försökte hinna med två bad då det inte blev något på Öckerö.

Efter första doppet.

Hälsö

Badplatsen på Öckerö som avrådde från bad.

Hönö. Dopp ett.

Hönö. Dopp två.

Direkt efter sista doppen på Hönö åkte vi tillbaka till hamnen och återlämnade cyklarna och väntade tills kl. 17 då vi skulle åka tillbaka.  Efter en lång och händelserik dag så tog vi det mest lugnt i hotellrummet resten av kvällen. Vi gick inte ut och åt någonstans utan det fick bli hotellets våfflor till middag, men det är också gott.