Dagar på cykel

 
Vardagen bara springer förbi. Måndag. Ny vecka. Oktober. Ny månad. Skolan har hunnit börja sedan jag skrev något här sist. Arbetsterapeutprogrammet går jag nu och vi har redan gått vår första månad. Vet inte om jag tycker att det har gått fort eller långsamt, haha. Kul och intressant har det däremot varit. Har fått lära mig att en arbetsterapeut kan hålla på med tusen andra grejer än att skruva i rullstolar vilken var en tråkig fördom jag hade sedan innan. Känns roligt att det är ett mycket bredare yrke än vad man hade föreställt sig och förhoppningsvis så kan man via praktik som vi kommer ha senare i utbildningen se vilken inriktning som intresserar en, om det t.ex. blir att jobba inom psykiatrin, äldreomsorgen eller att jobba med barn och ungdomar. Nu är vi iallafall mitt inne i ett grupparbete som ska examineras på fredag. Sedan nästa vecka ska vi ut på auskultation (att gå bredvid en arbetsterapeut) vilket känns spännande. Vi kommer bara vara ute i tre dagar men man kan säkert se vad jobbet kan gå ut på i stora drag ändå.  
 
Igår dammade jag fram cykeln igen efter att den har stått stilla och utan luft i däcken ett tag. Så tog och pumpade upp däcken och gav mig ut till ett elljusspår i närheten. Trots att jag har bott här sedan januari så har jag inte gått i skogen som bara ligger runt husknuten. Och jag som älskar naturen förstår inte hur det kommer sig. Men igår var det så fint väder så då passade jag äntligen på. Riktigt skönt var det och var då inte den enda som tyckte det. Mötte nämligen en hel del barnfamiljer och motionärer längst spåren också. Kände mig även idag hurtig så cyklade till skolan för att vår grupp hade bestämt oss för att träffas först på eftermiddagen så då behövde man då inte stressa på morgonen. Skönt och sådär lagomt jobbigt. Men imorgon blir det nog att ta bussen.
 
 
 
 
 
Kram ♥
 
 

Kommentera här: