Luciadagen

 
 
Nu är det bara några minuter kvar av Lucia. När jag vaknade i morse hade jag inga planer på att se något luciatåg. Men språng som av en slump på ett vid universitetet och där och då kände jag att "Näää, ingen lucia utan ett riktigt luciatåg". Och med ett riktigt luciatåg så menar jag ett som brukar gå i en kyrka - ett långt ett med stämsång och med fin akustik som bara kyrkor kan bidra med. När jag sedan kom hem efter skolan blev det lite spontant att jag drog till stadskyrkan i stan som skulle ha det enda luciatåget som jag visste av där de inte tog inträde och hade sålt biljetter till. Och snacka om folk, tur man kom när man kom och inte så mycket senare. Men förstår varför det var mycket folk också när det var så fint. 
 
Imorgon blir det skola hela dagen igen. Känns som man bor där i perioder ibland, men imorgon tänkte jag försöka hinna med lite julshopping också så man kommer någon vart med julklappsköpet. 
 
 
 
 
 
 
Kram ♥
 

Kommentarer:

Sarah

Postat den

Så mysigt med Luciatåg :)

Kommentera här: