Vecka nr 2 som student är här

 
Första veckan är förbi och min andra vecka som universitetsstudent har nu börjat. En vecka som består av två seminarier och sjuhelvetes mycket läsning all övrig tid. Har haft svårt för att läsa och för att ta in och förstå text så blir mest bara stressad när jag ser all litteratur som bör läsas.. men det är bara att börja grotta ner sig i alla vetenskapliga texter om pedagogik. 
  Men att vara tillbaka bakom skolbänken är förövrigt kul och spännande. Även att jag nu mer bor i Umeå för det mesta har jag sett fram emot. Har tagit hit cykeln också så nu cyklar jag dessutom överallt vilket bara det känns som en frihet i sig. Håller nu på att lära mig alla cykelväger och vilka väger som är bäst att ta om man ska till universitetet t.ex. Haha, bestämde mig för att cykla till Söderslätt och Ikea i lördags och en cykeltur som skulle kunna ha tagit en kvart tog istället femtio minuter innan jag hittade rätt. (tack för att det finns gps säger jag bara).
  Nu ska jag iallafall fundera på vad jag ska äta idag och så ska jag förbereda ett av seminarierna som är imorgon. Tacohej.
 
bild på bro i brist på annat
 
Kram ♥

Kommentera här: