Nu börjar vi.

 
 
 Kvällens väder får representera mitt måeende för tillfället. Grått och inte så värst färgglatt. Känner hur min ångest kommer krypandes. Depp. Ögonen vattnas. Depp. Vill som bara hålla mig konstant sysselsatt så jag kommer på andra tankar. Men det är inte så lätt när man inte känner någon större motivation till att göra något utan man hamnar alltid ändå i sängen och låter tankarna snurra runt. Depp. Vill som hitta på saker. Men vad? Med vem? Med vilka? Men ångesten inför alla sorters sociala sammanhang stoppar mig. Bäst att hitta på saker på egen hand kanske först. Att vara ute i naturen mer? Få frisk luft och inte stänga in mig. Ta med kameran när jag ändå är på gång. Börja med yoga och att meditera? Har ju faktiskt en yogamatta som jag kan slänga fram. Kanske fråga en kompis senare om vi ska börja träna tillsammans? Tanken är ju faktiskt att börja plugga i stan till hösten och mycket av min tid då kommer ju spenderas där. Lite träning emellanåt skulle nog vara bra. Men först och främst vill jag få dit mina rutiner. Sova bättre. Äta bättre. Provade några shorts som nästan var för små för mig förra året, nu gled dom i princip av mig istället. Känner inte att jag måste gå upp i vikt riktigt, men vill äta mer hälsosammare och inte hoppa över frukosten främst. Ska det vara så svårt? Ja tydligen när motivationen har varit på 0 under en tid. Men försöker sova tidigt ikväll och ställer väckaren till imorgon så börjar vi där. Där börjar vi. Godnatt.
 
 
 
Kram ♥
 

Kommentera här: