gröt, lussekatt och choklad

 
Onsdagen den 8:e november är det idag. Börjar sakta men säkert räkna ner till julafton. Till pepparkaksbaket. Tills första luckan i adventskalendern kan öppnas. Tills man kan ta fram julgranen. Det sistnämnda funderade jag faktiskt på att göra igår men tog mig tillslut i kragen så att jag kom till insikt att det kanske är lite väl tidigt att ställa upp granen redan. Julpyntet är då framme inne i affärerna i stan och när jag var på konsum tidigare idag så fanns det när lussekatter till och med. Såklart fick tre stycken följa med hem. Nu ikväll blev det då att äta en lussekatt, en tallrik risgrynsgröt och choklad. Kommer säkert någon gång bli en repris på det kvällsfikat innan den 24:e december kan jag lova. 
   Har under den senaste tiden börjat måla en stund på kvällarna. Det har blivit ett sätt för mig att varva ner och få ner den inre stress som gror. Älskar även dom här akvarellpennorna från Faber-Castell också. Tipstips ifall man är ute efter något liknande. Men nu har jag varvat ner tillräckligt för måste verkligen sova. Är en tidig morgon imorgon. Nattinatt. 
 
 
 
Kram ♥
 

Kommentarer:

Josefin

Postat den

Åh vad härligt, jag längtar verkligen till julen! Bra sätt att varva ner på! :)

Kommentera här: