Denna måndagen är min första måndag

Känner att min motivation har dalat till allt den senaste tiden, har inte motivationen till att göra nånting liksom. Den är dock påväg tillbaka nu känner jag. För att efter att jag inskaffade mig en ny dator så känner jag större motivation till att blogga och därav också större motivation till att fotografera. Fick också större motivation till att söka jobb i och med att jag nu har ett word-program som funkar som det ska. Nu frågar jag bara mig själv varför jag inte skaffade mig en ny dator tidigare? För den som jag hade innan tror jag att jag ar haft sen jag gick 6:an eller nåt sånt (alltså snuskigt länge sen!)
Jag gjorde lite nya grejer på bloggen igår också. Bytte profilbild. Ändrade lite typsnitt och sådär. En liten nystart känner jag. Och om det är någon som undrar så har jag gjort hela min bloggdesign själv, men det är rätt så skoj ändå tycker jag.  
 
Och imorse så fick jag ett samtal som inte var fy skam. En kvinna från ett annat äldreboende ringde och frågade ifall jag ville inskola mig där. Ryktet hade tydligen gått att jag inte fått så mycket arbetstillfällen på äldreboendet där jag jobbat tidigare. Så på onsdag och tordag så blir det inskolning på det nya stället. Fast att jag allra helst skulle vilja prova på ett annat yrke så säger man ju inte nej till jobb tills man får jobb inom en annan yrkeskategori. 
 
Senare idag så ska jag dra in en sväg till stan. Hade tänkt köpa mig ett par nya svarta tights (mina andra är sönder) och även ett par svarta jeans (har två par... båda är trasiga). Och när man väl är i stan så kanske man hälsar på Therese. Dom har nämligen skaffat sig en ny familjemedlem i lördags, en dvärghamster som jag vill träffa. 
 
Kram 

Kommentera här: